Jak powinno wyglądać zdjęcie produktu?

To jak produkt prezentuje się na stronie internetowej albo w social mediach to najważniejszy czynnik, który często wpływa na to, czy klient w ogóle zdecyduje się go zakupić. Można co prawda pobrać je z internetu, ale wykazuje to jednoznacznie, że niespecjalnie interesuje Cię prowadzenie oryginalnej witryny. Zamiast tego spróbuj wykonać je samodzielnie zgodnie ze wskazówkami, które znajdziesz poniżej.

Zastanów się, gdzie ma się pojawić zdjęcie

Zależnie od tego, w jakim miejscu takie zdjęcie się pojawi, powinieneś podejść do jego wykonania inaczej. W przypadku zdjęcia do sklepu internetowego produkt powinien prezentować się jak najlepiej, być wyraźny, dobrze oświetlony, najlepiej na białym tle. Jednak zupełnie inne zasady rządzą w świecie social mediów, na przykład na Instagramie czy Facebooku. Tam liczy się kontekst, ułożenie produktów w odpowiedniej kompozycji, naświetlenie ich w tajemniczy sposób. Słowem zdjęcie ma wyglądać atrakcyjnie i pokazywać jak zmieniłoby się życie klienta, gdyby zakupił twoje towary. Tam regularne zdjęcie na białym tle na pewno nie będzie zachęcające.w

Zadbaj o jednolite oświetlenie i tło

Kiedy wykonujesz zdjęcia produktów zbiorczo, musisz pamiętać o tym, żeby wszystkie wyglądały mniej więcej tak samo. Tyczy się to zwłaszcza zdjęć przeznaczonych do sklepu internetowego. Zadbaj o to, żeby każdy produkt był ułożony mniej więcej pod takim samym kątem, miał za sobą podobne tło i był tak samo oświetlony. Te zdjęcia będą się wyświetlały obok siebie, mają więc być spójne. Jeśli każde z nich będzie przedstawiało inne miejsce, będzie innej jakości albo miało inne oświetlenie, to będzie to wyglądało niechlujnie i nieatrakcyjnie. Spójny wygląd strony pomoże Ci sprzedać większą ilość produktów i zachęcić do siebie klientów.

Nie eksperymentuj ze zdjęciem w programie graficznym

Filtry i możliwości edycji w programach graficznych są bardzo kuszące, ale kiedy wykonujesz zdjęcie produktu, lepiej sobie to odpuść. Nieważne, czy chodzi o fotografię na stronę internetową, czy na profil marki w social mediach, filtry i wyraźna edycja będą dostrzegalne przez twojego potencjalnego klienta. Po takiej obróbce zdjęcia nawet jeśli zadałeś o to, żeby wyglądały podobnie, staną się niespójne i będą od siebie odstawać. Jeśli nie masz doświadczenia z pracą z grafiką komputerową, to lepiej zupełnie odpuść sobie edytowanie zdjęć w sposób inny, niż poprawa jakości, czy wycięcie niechcianych elementów z tła.